lördag, mars 03, 2007

Risigt hus

Jag tror att det alldeles nyss trillade ner en (ganska stor del av en) balkong från en lägenhet i mitt hus. Det brakade till och något susade förbi mitt fönster och det sa brak igen nere på parkeringen. Kollade ut och såg en stor betonghög bredvid en bucklig bil och ett tiotal människor som kom springande och försökte se konstruktiva ut och började vinka till någon som stog och skrek längre upp i huset. Kanske i ett gapande öppet hål i väggen, det kunde jag inte se... Men ingen verkade ha nån vidare panik och jag kan inte få nån större klarhet i hela grejen, så nu har jag bestämt att det inte betyder att hela huset kommer att rasa ihop eller att min balkong är nästa på tur eller nåt annat. Ska försöka att inte drömma om det heller. Gonatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit. Det är inte bara på balkongerna i Sumpan man lever farligt alltså. (Var det inte balkongen mittemot din som pulvriserades av blåsande bråte för några år sen?)

Farao sa...

Du har minne du. Det är så sant, det är jag och balkongerna. vi är like this. inte.

När det blev dagsljus såg jag att det var som en sorts vägg, ovanför en balkong på nionde våningen som rasat. men det verkar som att resten av huset står stadigt, inshallah.