söndag, april 22, 2007

Ung och frisk

Det är bra om folk som bestämmer har i alla fall lite lite koll på hur annat folk tänker och lever och så, t ex andra kön, andra åldar, inkomster, andra människor helt enkelt. Jag tror de bestämmer bättre då.

Förra veckan hade några chefer från andra kontor i andra fattiga länder möte här. Jag fick vara med på ett hörn eftersom det råkade vara här. En av dem ville vara lite vänlig och samtala med mig vid lunchen. Hon kisade över glasögonen och kläckte; "jaha, hur är det, är det lätt att träffa andra ungdomar här i Egypten?" Ur mig kom ett attackskratt som jag inte var beredd på. Alls. Försökte förklara; "flåt, jag reagerade bara på ordet ungdomar..." Hon verkade inte koppla. Gah, jobbig tystnad. Jag blev tvungen att prata lite med killen på andra sidan - praktikant på stället och i lagom ungdomsålder.

tillägg: Blev förresten även nyligen kallad "frisk fläkt" av en person i liknande position.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det första gången du förväxlades med den yngre generationen?

När jag tjacka fulvin och burköl på Systemet när jag var nyss fyllda 20 fick jag visa leg cirkus fem procent av besöken.

NU däremot, när jag handlar vin ett par prisklasser över Vino tinto, har barnvagn och en fyraåring i handen, har helskägg och i bland kavaj får jag visa leg vid nittifem procent av systemetbesöken. Nej, jag överdriver inte! Börjar faktiskt kännas jobbigt då min omgivning börjat mobba mig rätt hårt pga detta.

Ska fan ha stomipåse och rollator vid nästa systemetbesök.

Farao sa...

Å om ett par år kommer vi ligga på knä och böna och be om att någon enda jävel ska tro att vi e bara en aning yngre än vi är...

Fast nä, det är far from första gången. Folk (läs kollegor 60+) verkar fortfarande tro att jag är 16 - på håll. På nära håll ser man rynkorna.

Och du, skaffa en egen - vanlig, ingen jävla myspace - blogg! Jag vill kommentera dig me.