måndag, september 17, 2007

Mallis fem plus

Det finns säkert grisfester och det finns definitivt en miljon tyskar och en del brittiskt drägg (och svenskt). Men man kan åka till andra ställen och slippa se det. Palma är en riktig stad, joråminsann. Fin också. Med gammal katedral och hela kittet. Och shit, bergen och havet åt nordväst. Dit får vi åka tillbaka. Tre dagar var lite för lite.

Andra grejer som måste göras:
  • kolla efter en annan lägenhet
  • kolla om jag behöver nån sorts försäkring för att vara här
  • försöka igen att avsluta hemförsäkringen för Kairo
  • fixa ett lokalt bankkonto kanske?
  • puffa på de gamla arbetkamraterna så de puffar på flyttlasset som står kvar i Egypten
  • eftersända posten. Man vart?
  • kolla om jag kan få kallas arbetslös ibland när jag inte pluggar
  • och i så fall vilka tusen papper jag måste skaffa
  • tänka ut om det är värt insatsen
  • börja träna på nåt sätt
  • skaffa en bra karta
  • gå med i cykeluthyrningssystemet i stan och cykla mycket
  • sova ikapp


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken del (delar) av BCN letar du lägenhet i?

Farao sa...

Har du nåt på lager? :) Gracia, Eixample mest. Lagom centralt, men inte mitt i turistsmeten helst. Om man nu kan välja... Alla tips välkomna.

Anonym sa...

Näe inget på lager tyvärr. Jag efterforskar lite själv bara, och precis som du kommit fram till verkar Gracia vara förstahandsvalet (åtminstone om man är över 25).