tisdag, oktober 16, 2007

Fredagsutflykt


Var på äventyr i de katalanska skogarna med Klas på jakt efter det perfekta trädet. Det skulle kläs på, fotas och bli en fin reklamgrej (man säger inte annons längre väl?). Vi fick blodad tand och tänker att vi har startat ett nytt och fräsht konstprojekt. Oj vad det ska konstas framöver.

För övrigt har vi nog hittat en lägenhet också. Kanske skriver kontrakt i morgon. Men ropar så klart inte hej och så än. Och för ännumera övrigt är jag lite feberyr och synd om. Men sånt går över säger de.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur har det gått med lägenhet? Jag var i Barcelona 3-4 dagar nyligen och måste säga att inget av områdena vi vandrade runt i skulle vara helt fel att bo i - vilket härlig stad! Fastnade kanske i första hand för El Ribera men Gracia var oxå mysigt. Eixample var betydligt mer storstads-tråkig-känsla men ändå fint och har säkert många fina lägenheter.

Utan att ha varit i Kairo måste jag gissa på att skillnaden är enorm (när det gäller det estetiska alltså).

Håll koll på min fotoblogg - lär nog bli en hel del bilder från Barna där framöver.

Farao sa...

Ja, Kairo är en annan värld. Men trots det hade jag tur och bodde i en fantastisk lägenhet där. Här blir det hälften så stort, men nytt och fräscht. (Tror Kairo bidrar lite till behovet av fräschhet nu.) Har bott i Gracia nu, och det är härligt. Men redan kallt inomhus. Framöver blir det mindre charm men dubbla glas i fönstren. Känns fint :) Nära Sagrada familia, så Eixample alltså, men det gillar jag. Hur går det för er?

Anonym sa...

Grattis till lägenheten. Har själv bott i Melbourne en vinter så jag kan relatera till att ni helst slipper 10C inomhus.

Var ju till Sagrada (natch! se nuvarande bild på min blogg) på semestern - helt sjuk byggnad måste man ju säga, att den ska bli 185m hög (alltså 75m till) när den är klar är skrämmande. Men för er är kommer den snart vara alldaglig antar jag :)

Hur det går för oss? Bahh.. jobbsökandet har runnit ut i sanden kan man säga. Borde väl vara tvärtom kan man tycka, men nu när det börjar bli vinter här hemma i S-vall så myser man liksom in sig i den ordnade tillvaron man redan har.