torsdag, januari 15, 2009

Läget. Idag och numera

Saker som jag numera inte gör lika ofta eller mycket som tidigare:
- sover
- duschar
- rakar benen
- använder smink eller andra skönhetsprodukter (nej, gjorde det inte värst mycket förut heller, men även lite kan bli mindre, jag lovar)
- går på toaletten
- äter (jo, lika mycket och kanske lika ofta men oj så mycket snabbare)
- tänker smarta tankar
- gör någon sorts avtryck. på världen. där ute.
- känner mig yngre än jag egentligen är
- hänger i en skön bar med ett glas av nåt gott
- kopplar bort hela världen och bara svävar iväg i en tanke
- städar

Saker som jag gör mycket oftare eller mer av nu än tidigare:
- bär omkring på 6,5 kg
- pratar obegripligt och får lika obegripliga svar
- ingenting färdigt
- vaknar
- sjunger (johorå)
- freestylar nya texter till vagt ihågkomna melodier
- glömmer
- fokuserar på kroppsvätskor och avföring
- får slut på pengar innan månaden är slut
- fastnar i för smala tunnelbanespärrar
- drömmer romantiska drömmar om gym och arbetsplatser
- tvättar

Saker jag planerar att göra mer av inom kort:
- träna
- sova (den som ändå kunde styra över sitt öde)
- plugga spanska
- tänka på framtiden
- vara vid havet

Och bilden då? Ja... jag saknar vintern och jag gillar att det inte är vinter här och nu fast det är så fint i Sverige och det skulle va så sjukt skönt att åka lite långfärdsskridskor eller bara spilla lite termoskaffe i en solig snödriva i lä. Ungefär så. Nu ska jag sola näsan på balkongen.

Inga kommentarer: