onsdag, december 12, 2007

Varm mjölk

Så gott! Det finns några grejer som jag gillar väldigt mycket som ganska många andra gillar väldigt lite. Eller tycker är äckligt. Till exempel ostron, olika sorters efterrätter med geléig konsistens (brylépudding, panna cotta, och här så klart fantastiska flan de huevo - ojoj!), filbunke, långfil (konstig konsistens igen), marsipan, majonäs, och så varm mjölk då. Gärna i tallrik med en blöt semla i mitten. Skulle nyss äta en annan konstig grej - en fruktsallad (colombiansk tror jag. Fick ett tips om ett ställe runt hörnet) med glass och ost och jordgubbssås - och gjorde kaffe till. Jag gillar kaffe väldigt mycket också, men hade ändå svårt att hälla det i koppen där jag just hällt massor av varm skummad mjölk (världens bästa skum med min bodumskummare). Var tvungen att dricka hälften utan kaffe först.

Förresten finns det ingen(!) affär i hela stan som säljer akademisk kurslitteratur på engelska. Som ett mått på hur mycket det språket används här... Ska öva lite spanska verb när jag beställt böckerna på nätet.

Sen undrar jag vad det är med Freddie Wadling egentligen. Kan han sjunga eller inte? Och hur kommer det sig att det blir så vackert (ändå?)? Once med Sophie Zelmanie är väl bara ett, men ett vansinnigt vackert exempel.

Inga kommentarer: