torsdag, november 09, 2006

Kläder


Två grejer om kläder:

1. Jag måste lära mig att människor inte har (det jag änsålänge uppfattar som) ålderdomliga kläder för att markera hur gammaldags eller religiösa de är. Mode är helt enkelt inte bara globalt hur gärna man än vill tro det. Programmet på den kuwaitiska TV-kanalen handlar om "digital advertising" och sänds på perfekt amerikansk engelska.

2. Det är skönt när det blir kallare och man inte behöver vara orolig att en förvirrad morgon upptäcka att man gått ut i shorts och linne eller på nåt annat sätt visar för mycket hud.

(Det jag kan bli mest stressad över är annars att det ska börja brinna på natten och jag ska behöva springa ut halvnaken. Undrar om brandkåren här har extrakläder för att skyla utebrända oklädda kvinnor...)

Inga kommentarer: