lördag, november 18, 2006

Välkommen till Sinai


...och till Röda havet, hälsar den store chefen. Tack sa vi och tog en långhelg med snorkling och bergsbestigning. Kanske en av de mest absurda grejerna man kan hitta på; ägna natten åt att klättra upp på ett högt berg (Mt Sinai, där Moses tog emot budord på stentavlor säger de) och kolla soluppgången tillsammans med några hundra andra människor, de flesta väldigt religiösa, och sen knalla ner igen. Så här ett par dygn efteråt erkänner jag att det visserligen var en grym naturupplevelse. Men mina ben tycker inte det var värt det. Jag går fortfarande som om jag precis vaknat upp ur en 14 år lång koma. Hälften så långa muskler som vanligt och knän som viker sig bakåt.

Snorklingen var lika bra som vanligt i Röda havet och alla har varit snälla så nu ska jag väl fixa en dryg veckas megatjänsteresa utan problem.

Inga kommentarer: