tisdag, november 28, 2006

I Jesu bakhasor, part 2

Jag skäms men erkänner. Jag har ingen aning om vad han gjorde där. Jag måste läsa på. Men han var där. Vid det döda havet. Jag var också där i veckan. Jag gick inte på vattnet, men jag guppade omkring lite i det och det kändes som att flyta lite ovanpå. Inte så religiös känsla, mest fysisk och saltslemmig. Provade leran också och blev mjuk som en rumpa. Eller så var det inbillning.

Om 50 år finns det inget vatten kvar i havet om utvecklingen fortsätter som den gör. Helt galet, det är ju ett helt hav! Nån måste fixa det här med vattnet i den här regionen.

Var egentligen på ett möte som råkade vara på ett hotell som råkade ligga nära havet, men som kunde ha varit var som helst. Kom fram till att de som ordnade mötet gör bra saker för pengarna och att de borde fortsätta med det.

Heter det förresten bakhasor? Gå någon i hasorna..? Trampa någon på hälarna, hänga i kjolarna...

Inga kommentarer: