måndag, december 18, 2006

Polen

Kom till Stockholm härom natten och förväntade mig den gamla vanliga känslan av civilisationens vagga. Eller åtminstone högborg. (Vaggan har jag väl just lämnat om man ska va petig.) Fräscha tjejer (och killar) på fräscha uteserveringar (ja, det var varmt sist jag var här) och så mycket trendriktighet och disajn att man blir orolig. Men Stockholm city en lördagnatt i december en vinter utan snö ser ut som Polen -87. Och ännu värre, folk ser ut som Polen -87. Vet inte om det är vintertröttheten eller modet. Rädd att det är båda. Det är inte fräscht. Och då kommer jag ändå från världen där glitter och paljetter har evig status och skyhöga klackar bara är normalt och kvinnligt. Vet inte vart jag vill komma, får antagligen bara konstatera att jag är hopplöst efter och nog måste flytta till Småland och börja växtfärga garn.

1 kommentar:

Kritan sa...

För höge Farao; vad kul att ses! Eller vad vi gör. Mejl kommer!