fredag, januari 12, 2007

2007

Rymdåldern har börjat och vardagen är igång igen efter helger, Sverige, Skansen på nyår och annat skoj. Hade en bror med sin fru med mig tillbaka hit och nu har de hunnit åka hem också. Har också börjat jobba och går samtidigt en kul kurs på universitetet här i två veckor. Heltid. Ganska många trådar att virka på, men har fortfarande finns det kvar lite jullovskraft.

Första dagen för mig själv i lägenheten i Kairovardagen igen alltså. Ska väl städa lite och kanske ta det där snacket med hyresvärden om var olika reservnycklar tar vägen när man inte håller hårt i dem. Verkar som nån har lånat min lägenhet lite gratis under julen. Inte så skoj. Men kanske heller inte så konstigt om man vet att det står en stor fin lägenhet med mjuka sängar tom i flera veckor och det hänger en nyckel tillgänglig på ett kontor nånstans. Well well, nu skyller alla på varandra och säger att alla är tjuvar utom just dom och jag kommer aldrig få reda på hur det egentligen var. Bara att släppa och tänka att man inte måste ha koll på allt jämt antar jag.

Välkommen 2007, vi ska nog få det bra tillsammans. Jag tänkte jobba klart här nere i åtta månader till. Har du nåt bra på lut åt mig sen? Kanske lära mig spanska (nu när jag är flytande på arabiska)? Kanske bli professionell brodös? Återkommer med fler önskemål.

Inga kommentarer: