lördag, december 09, 2006

Självcensur


Den här bloggen gör mig lite trött. Den är ju tänkt som ett sätt att hålla föräldrar och mostrar och andra uppdaterade och samtidigt uppfylla mina behov av att plita ner grejer som händer och sker. Men skriva om jobbet är klurigt. Jag jobbar för staten och staten försöker ha så goda relationer som möjligt med andra stater. Den som vill veta vad jag tycker om politik och religion och andra såna grejer får maila. Men det gör ju att det (här) ser ut som att jag är på semester hela tiden! Havet, öknen, pyramiderna och havet och öknen igen... Kan bara skriva om olika platser och vad man kan göra där eller hur det ser ut. Som nu till exempel. Kom hem från Jerusalem igår. Helt slut i huvet av alla tankar om konflikten, om gränsprocedurer, checkpoints, ortodoxa typer, strategier, rädsla, okunskap och annat. Men det får jag maila om.

Inga kommentarer: