tisdag, augusti 21, 2007

Flyttfix och trix

I övermorgon kommer det en stor bil och några människor och tar mina saker och skickar dem till Stockholm. Därför går min lediga tid mest åt till att sortera saker. Mest kläder som inte får följa med hem och som kanske gör bättre nytta på marknaden i Bulaq. Några kastruller och böcker och gamla täcken och handdukar får stanna också. Men gitarren som jag skulle lära mig spela på åker med. En vacker dag kan det hända. Hoppas att mattan som är på tvätt hinner komma tillbaka innan den ska packas. Hoppas det inte blir för stort och tungt, så grejerna måste åka båt istället för flygplan. Det tar längre tid. Mycket längre. Då hinner jag flytta igen innan kartongerna når Långholmsgatan. Rabarber-rabarber-rabarber-raba...

Och här sitter jag och skriver mest för att det är så förbannat jobbigt att montera ner och bryta upp och avsluta grejer och hem och sånt. Tänker inte sortera mer idag. Vägrar. Ska sova nu. Drömma att världens skönaste lägenhet är precis lika min som vanligt imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Skriv gärna lite om vad du planerar nu. Det har varit roligt att läsa om att leva och bo i Kairo.. lite annorlunda.

Kristian Lundquist sa...

Buen trabajo cariño! No olvides hacer los deberes...