söndag, augusti 26, 2007

Tomt

Tomt är det nu i lägenheten.
Tomt blir det efter fina vännerna.
Tomt är arket där det nya livet ska rita en liten teckning eller karta eller nåt.

På fredag åker jag härifrån och på lördag börjar jag rita min nya teckning.
Här har jag i min enfald trott att det bara är mammor, mostrar och kamrater och andra som redan vet det mesta om mig som läser här. Kommentar-Robert, du ska ha tack för påminnelsen om att jag rör mig på det världsomspännande internet. Visserligen tänker jag ibland på vad chefen skulle tycka om han läste. Och kanske suddar lite här och där. Men i alla fall. Det är ju roligt att nån annan än mor och far halkar in. Så:
Till helgen lämnar jag Kairo, och statens statliga myndighet för pengadelamedning. Sen ska jag rita min nya karta över Katalonien, och bli en hejare på spanska (tror det är aningen mer användbart än katalanska), och - framförallt - passa på att bo ihop med en kille jag är kär i. Sen ska jag bada och läsa en god bok, läsa en till, dricka kaffe och vin och kolla spanska filmer så småningom utan textning, och... sen ska jag kanske lista ut ett nytt bra sätt att få lön då och då. Så kanske kommer den här bloggen - om jag bestämmer att den får följa med - ibland handla om känslor man har när man inte jobbar som alla andra. Om inte nåt snällt spanskt kontor direkt vill ha en bra tjej de inte kan prata med i ett hörn. (Jag kan ju alltid erbjuda mig att jonglera och hjula genom rummet ibland, vem blir inte glad av det?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, cirkeln är sluten. Jag ramlade in på din sida från första början via en länk från en Barcelona-blogg. Jag kanske flyttar dit i höst nämligen (är på intervju-stadiet för ett jobb).

Vi kanske springer förbi varann där i framtiden.

Farao sa...

coolt. vi ses!