lördag, oktober 21, 2006

Finsaker













Någon regelrätt tillbakablick orkar jag inte med. Men några bra grejer kan jag lista.

Bra grejer här:

  • Action; nytt ställe, mycket folk, instabil politik mm - garanti för att det händer grejer
  • Kairo i ljummet kvällsljus - vackert! (ja, på riktigt, men det måste va kvällsljus)
  • Jobbet - fan vad jag lär mig, prick hela tiden
  • Arkitekturen - den gamla
  • Haven - två att välja på, hur många har det?
  • Min lägenhet - min borg
  • Al Khatoun - skön konst-/inredningsaffär/-verkstad
  • Torget utanför Al Khatoun - lugn spot mitt i medeltida marknadskaos
  • Nilen - så brun, men så cool
  • Pyramiderna och det andra grunket - har aldrig brytt mig om historia förr, men...
  • Priser - nästan alltid max lagom
  • Folk så klart
  • Öknen - så jävla bara... mycket
  • ...får fylla på efter hand

Bra grejer att längta efter:

  • Natur! (gå i, lukta på, simma i, lyssna på, andas...)
  • Nära och kära
  • Gå klädd i linne (plagget, inte materialet)
  • Eller varför inte bara klä av sig naken mitt i gatan (fråga inte, känns bara så ibland)
  • Filmjölk, prästost, äppelmos...
  • Vackra hus. Rena hus.
  • "En bilfri dag"
  • Yllemössa och halsduk
  • Efterjobbetöl på Söder
  • Tystnad
  • Cykla
  • men egentligen inte så mycket mer...

Inga kommentarer: