torsdag, februari 15, 2007

Farao - the ultimate sol och vårare



Vår i Katalonien har liksom inte samma känsla av panik i sig som i Kairo (shit, det börjar bli varmt, innan jag hinner blinka blir det VARMT). Folk sitter på uteserveringar i täckjacka mitt i nätterna, är inte det ett svenskt vårbeteende?

Själv sitter jag i alla fall mest inne och skriver årsrapport och gnetar, men sticker ut näsan ibland och då är det najs.

Såg för övrigt Bobby igår, om Robert Kennedy, han som också blev skjuten. Dålig film, men jag fick gå på bio för max tredje gången på 1,5 år. Och med ett dubbat och subtitlat-på-fel-språk-utbud får man va nöjd med lite Hollywood, och njuta av att inte minst tre personer pratar högt i mobilerna under filmen och tolv sitter och röker.

Om fem dagar slutar min enda kollega och om jag har tur får jag en ny i april/maj nån gång. Under tiden litar ni väl på mig kära skattebetalare, jag tar hand om era miljoner jag lovar, jag fixar det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjip!
Puh, tack för sistaminutensågningen. Ska in till Medis med Magnus och kolla film i morrn. Bobby var en av rullarna vi övervägde. Nu återstår bara Dreamgirls och Babel...

Fan va schysst med blogg. Blir lite avis.
/
Daniel

Farao sa...

Men du har ju My Space - lyllo som har musik att ståta med. Jag har kollat in minsann.