fredag, februari 02, 2007

He's got you and me brother in his hand


De flesta jag känner här är trötta ofta. Jag med. Kanske är det tungmetallerna i luften som kloggar igen syreupptagningen i hjärnan (ve!), kanske bara överdosen av blandade intryck eller bara mycket jobb eller åldern (ve!) eller i mitt fall oförmågan att bli trött i tid på kvällarna.

I alla fall var jag trött igår. trött. Sådär trött att man inte fattar nånting och inte skulle märka om man var en liten kamel och vaknade upp en dag och ens mamma blivit en gnistrande hjort från tomtefabriken.

Vad gör man en sån torsdagkväll för att fördriva tiden tills det blir natt? Man låter bli att gå nånstans eller umgås med nån annan ens över en dvd, sätter iTunes-sökningen på jazz, äter halvliggande i soffan en märklig middag på massor av havregrynsgröt med pappas egenimporterade lingonsylt, en chokladpralin, ett stort glas te och ett litet glas sån där söt päronkonjaklikör. Nina Simone sjunger He's got the whole world in his hand och man önskar att hon hade rätt och känner sig lite mjuk och trygg. Sen läser man en bok tills det är natt.

Idag har jag sovit i tusen år och ska nog klara av att både lyssna på hård och snabb musik och gå på det där födelsedagskalaset ikväll.

Lyssnade förresten på P3 över min sena frukost och hoppades hitta nån bra musik jag aldrig hört förut. Visste det väl egentligen, men hoppet är nog ute. Programledaren: P3 Populär önskar att vi kunde åka runt och vara med på alla Melodifestivaldeltävlingarna... Sen fick jag veta att deltävlingen i Jönköping inte verkade ha så mycket hopp om skandaler. Och sen insåg jag varför det är skönt och bra att inte bo i Sverige hela tiden.

Inga kommentarer: