onsdag, februari 21, 2007

Fat Tuesday

Den här lilla stackaren var den sista som var kvar när jag kom på att jag måste föreviga vansinnesprojektet Baka semlor väldigt sent på kvällen. Varför gjorde jag då det? Antagligen för att jag längtar hem lite, men mest för att min kollega skulle få ett värdigt avskedsfika på själva fettodagen. Det blev i alla fall bakning från scratch. Jag pillade ut fröna ur kanske 50 kardemummakapslar och stötte dem i min skamligt underutnyttjade mortel. Jag malde mandlar och blandade med socker upplöst i vatten för att fixa mandelmassa. Jag glömde köpa mjöl, jag trixade med gasugnen... Med livet som insats helt enkelt. Tur för kollegorna att de inte vågade säga "hm... interesting buns..." eller nåt annat som fått mig att bryta ihop. De länsade alltså fatet.

Inga kommentarer: