måndag, juli 16, 2007

På Södermalm

Har nu landat i Sverige och efter en första natt söder om söder har jag sen inte lämnat Södermalm, det känns fint. Har kunnat handla det nödvändigaste - lakan, handduk, diskmedel, frukost etc, träffa minst fem fina vänner på lika många ställen, och promenera mig trött. Behöver inte mycket mer av Stockholm. Ett par dagar till bara så kan jag lugnt lägga mig på ett gräs i södra Dalarna och stänga av helt.

På flyget mellan Kairo och Wien (mellanlandning) hade jag sällskap med en dansk jag känner från Kairo. Han jobbar med "dialog med den muslimska världen", ett lite klurigt ämne som väl kräver en del finkänsligt handlag, särsklit för en dansk. Han berättade t ex om hur han en gång råkat skicka sms:et "Potatohead!" till en framstående medlem i Muslimska brödraskapet. Hysteriskt roligt.

Inga kommentarer: